- 2021.01.22.
- Szerkesztő adminMozgogumis
- Kategória Defektjavítás
- Címkék Defektjavítás, defektjavítás helyszínen
- 2292
- 0
Amióta a defektjavítás helyszínen is elérhető, azóta az autósok sem félnek annyira egy meghibásodott gumiabroncstól, viszont továbbra is a legtöbb sofőrnek az az egyik rémálma, amikor nagy sebességgel hajt az autópályán, és egyik pillanatról a másikra durrdefektet kap.
Ez egy nagyon veszélyes helyzet, de szerencsére a mostani gumikkal már elkerülhetőek a komolyabb balesetek, pláne akkor, ha a sofőr tisztában van azzal, hogy hogyan kell vezetni az autót, ha durrdefektet kapott az egyik első vagy hátsó kerék.
Ebben a bejegyzésünkben górcső alá veszünk mindent, amit a defektekről érdemes tudni, hogy ha ilyen kellemetlen helyzetbe kerülünk, higgadtan tudjunk cselekedni, mely nemcsak a saját autónkban lévő, de a forgalom többi utasának is megmentheti az életét.
Sokan nem is tudják, hogy többféle defektet is lehet kapni, így először szemügyre vesszük azt, hogy milyen eltérések vannak egy durrdefekt és egy lassú defekt között.
A durrdefekt gyors nyomásvesztés miatt keletkezik, általában egyik pillanatról a másikra. Ez a legveszélyesebb típusú defekt, mert hirtelen tud így kormányozhatatlanná válni az autó.
Még a legtapasztaltabb sofőröknek is gondot okoz ez a típusú veszély, így érdemes a megelőzésre helyezni a hangsúlyt, de persze írunk majd arról is, hogy hogyan érdemes kormányozni az autót, ha durrdefektet kapunk.
A lassú defekt egyik intő jele az, hogy akár heti rendszerességgel is fel kell fújni a kerekeket, mert azok rejtélyes módon mindig leengednek. Ez egy ómen, hiszen ez lassú defektet eredményezhet, általában akkor, amikor nem számítunk rá.
A lassú defektet azért észre lehet venni, hiszen elkezd egyik oldalra húzni a kormány, furcsa hangja lesz a futóműnek, illetve szemmel is látható, hogy a kerék veszít a tartásából, s mindig olyan, mintha le lenne egy kicsit engedve.
Nyilván előbb-utóbb ki kell majd cserélni a kereket, de most inkább arra összpontosítunk ebben a bekezdésben, hogy mit kell tennie menet közben a sofőrnek, hogy csökkenteni tudja a defekt miatt egy esetleges baleset kockázatát.
Durrdefekt esetén hallunk egy hatalmas pukkanást, ami már elég szokott lenni a legtöbb sofőrnek ahhoz, hogy hirtelen padlófékezzen egyet.
Akinél viszont hangosan szól valami zene az utastérben, nem biztos, hogy felfigyel erre a pukkanásra. Így ő valószínűleg azt érzi majd, mintha lebegne egy kicsit a kocsi, illetve nehézkesen lehet kormányozni az autót, nem reagál úgy az irányításra, ahogy normális állapotban szokott.
Mindegyik baljós jel durrdefektre utal, így a következőt érdemes tenni, hogy nagyobb eséllyel tudjunk elkerülni egy komolyabb balesetet:
Amennyiben van egy kis affinitásunk a szerelési feladatokhoz, az alábbi két dolgot próbálhatjuk meg:
Nem mindenki szereti saját maga megjavítani a kocsi kerekét, így sokan választják inkább a biztonságosabb megoldást, ami nem más, mint kihívni egy Mobilgumis szerelő kocsit. Így a szakképzett és sokéves tapasztalattal rendelkező autószerelők a helyszínen megjavítják a durrdefektes gumit.
Érdemes olyan szerelő brigádot hívni, ahol a szervizautóban minden szerszám, eszköz és alkatrész is rendelkezésre áll, hiszen így már hozzák is magukkal az új kerekeket a szerelők, hogy ne kelljen plusz köröket futni, hogy véglegesen megoldódjon a probléma.
A megelőzés is fontos, így ügyeljünk arra, hogy legalább kéthetente ellenőrizzük az autó kerekében a nyomást, amelyet mindenképpen tegyünk meg egy hosszabb utazás előtt. Tartsunk pótkereket, emelőt és kerékkulcsot, illetve defektjavító készletet is a kocsiban, de az is célszerű lehet, ha felírjuk a megbízható Mobil Gumis telefonszámát +36 30 508 4617, s betesszük a kesztyűtartóba, hogy kéznél legyen, ha szükségünk lesz rá.